..:: medyk-elblag ::..

JAK SZUKAĆ PRACY

Praca jest bardzo ważną częścią życia człowieka i dlatego należy dokonać dobrego wyboru. Na pewno trzeba lubić to co się robi, bo inaczej łatwo o frustrację:).
Obecnie zresztą trudno o jakąkolwiek pracę, więc należy włożyć niemało wysiłku, aby coś znaleźć odpowiedniego dla siebie.
Czasem należy uzupełnić lub zmienić swoje dotychczasowe kwalifikacje i podjąć kursy, szkolenia czy dodatkowe studia.

 
Zanim rozpoczniesz poszukiwanie pracy opracuj Indywidualny Plan Działania biorąc pod uwagę swoje zainteresowania, umiejętności i możliwości, mocne i słabe strony oraz swoje potrzeby i aspiracje pomoże Ci w tym doradca zawodowy.
 

Jak sporządzić i realizować Indywidualny Plan Działania?

  1. Określ cel działania: Znaleźć satysfakcjonującą pracę!
  2. Ustal listę pracodawców oferujących interesującą pracę(należy korzystać z różnych źródeł informacji).
  3. Przygotuj potrzebne materiały:
    -życiorys/CV/
    -list motywacyjny
    -świadectwo i dokumenty potwierdzające kwalifikacje
  4. Kontaktuj się z pracodawcami (telefonicznie lub osobiście).
  5. Przygotuj się do rozmowy kwalifikacyjnej (zapoznaj się z informacjami o firmie, przygotuj swoją ofertę dla pracodawcy)
  6. Rozmawiaj z pracodawcą.
  7. Oceń przebieg rozmowy.
  8. Podejmij działanie ( np. przyjmij pracę )

Gdzie można znaleźć ofertę pracy dla siebie?

• Sieć własnych kontaktów
• Media
• Internet
• Targi i giełdy pracy
• Młodzieżowe Biura Pracy OHP
• Kluby Pracy
• Firmy doradztwa zawodowego
• Urzędy pracy